Naturalne środki wspomagające odchudzanie.

Dane Światowej Organizacji Zdrowia alarmują, że liczba ludzi otyłych zwiększyła się trzykrotnie w ciągu ostatnich dwóch dziesięcioleci, osiągając w 2016 r. astronomiczną liczbę 641 mln i nadal rośnie. Również w Polsce ponad 60% mężczyzn i blisko połowa kobiet w naszym kraju cierpi na nadwagę lub otyłość.

WHO uznała otyłość za najgroźniejszą chorobę przewlekłą, która nieleczona prowadzi do rozwoju wielu chorób: układu krążenia, cukrzycy typu 2, zespołu metabolicznego, zaburzeń hormonalnych oraz zwiększa ryzyko zachorowań na niektóre nowotwory (raka piersi i jelita grubego).

Podstawą racjonalnego żywienia powinno być przede wszystkim:

  • Dostarczanie organizmowi wystarczającej ilości płynów – min. 1,5 l na dobę.
  • Spożywanie 4-5 posiłków dziennie, w tym pierwszego śniadania przed wyjściem z domu , II śniadania po 3-3,5 godzinach oraz kolacji ok godziny 18-19.
  • Włączeniu do diety produktów zawierających węglowodany złożone: grube kasze, makarony, niełuskany ryż, płatki zbożowe, razowe pieczywo, ziemniaki, fasola, groch.
  • Spożywaniu odpowiednich tłuszczów: masło, olej rzepakowy, oliwa z oliwek.
  • Spożywanie wystarczających ilości witamin, makro i mikroelementów i błonnika pokarmowego, obecnych w owocach i warzywach i produktach całościowych.
  • Ograniczanie tłuszczów zawartych w wędlinach, tłustych serach, ciastach, chipsach, słodyczy oraz napojów typu cola.

Ponadto naturalnymi środkami wspomagającymi odchudzanie są:

  • Tyrozyna – jeden z aminokwasów, który pomaga w syntezie wielu hormonów. Jest budulcem neuroprzekaźników w mózgu: adrenaliny, noradrenaliny i dopaminy. Neuroprzekaźniki pomagają komórkom nerwowym komunikować się i tym samym wpływają min. na nasz nastrój i wagę. Ma duży wpływ na prawidłowe funkcjonowanie nadnerczy, tarczycy oraz przysadki mózgowej. Dzięki niej nasz metabolizm działa szybko i sprawnie. Właściwy poziom tyrozyny w organizmie powoduje też, obniżenie apetytu, przez co zjadamy w ciągu dnia znacznie mniej, co prowadzi do deficytu kalorii i spadku wagi.
  • Kurkuma z pieprzem – Naukowcy potwierdzili, że piperyna zawarta w pieprzu hamuje powstawanie nowych komórek tłuszczowych i reguluje naturalną gospodarkę tłuszczową i węglowodanową organizmu oraz przyspiesza metabolizm i podnosi wydolność fizyczną organizmu.

Kurkuma natomiast posiada właściwości antybakteryjne, uśmierza bóle różnego pochodzenia, przyspiesza gojenie się ran. Jednak kurkuma sama w sobie nie działa tak silnie. Aby kurkumina mogła zadziałać, musi wystąpić czynnik, który ją aktywuje. Takim czynnikiem jest właśnie piperyna. Dopiero więc czarny pieprz i kurkuma prezentują pełnię właściwości odchudzających.  Najlepiej przyjmować odpowiednio skomponowane suplementy diety zawierające skoncentrowany wyciąg z obu tych przypraw.

 

  • Ekstrakt z zielonej herbaty – zawiera silne antyoksydanty zwane – katechinami. Najważniejszy z nich to EGCG substancja, która może zwiększyć metabolizm. Mechanizm jej działania jest prosty i zupełnie naturalny. Aby spalić tłuszcz nasz organizm musi podzielić komórki tłuszczowe i przenieść je do krwiobiegu. Związki czynne w ekstrakcie z zielonej herbaty, mogą pomóc w tym procesie poprzez pobudzenie działania niektórych hormonów spalających tłuszcz. EGCG, może pomóc hamować enzym, który rozkłada się do noradrenaliny. Gdy enzym ten jest hamowany, rośnie ilość norepinefryny. Hormon ten z kolei jest wykorzystywany przez nasz układ nerwowy, jako sygnał dla komórek tłuszczowych, aby rozpoczęły rozpad tłuszczu. Dlatego też, im więcej norepinefryny tym silniejszy sygnał do rozpadu tłuszczu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Fill out this field
Fill out this field
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.

Menu